Czym tak naprawdę jest storytelling? Dlaczego jest taki skuteczny?

Storytelling jest budowaniem więzi klienta z marką oraz także za pomocą opowieści. Jest to jedna z najskuteczniejszych technik w całym marketingu. Problem jest w tym, że pomimo tego, że samo stwierdzenie, że ludzie lubią słuchać różnych historii ociera jakby o banał, to wciąż masa marek nie potrafi odpowiednio tego wykorzystać. Obecnie wyjaśniamy czym tak naprawdę jest storytelling oraz dlaczego warto jak najbardziej snuć jakże ciekawe opowieści?

Problemy agencji

Problem, z którym mierzyć się muszą agencje polega na niczym innym jak na tym, że wiele produktów, które reklamują w ogóle się nie różni od konkurencyjnych produktów. Producenci dostęp mają do identycznych technologii, ich działy marketingowe używają identycznych badawczych procedur dla ustalenia preferencji konsumentów jeśli chodzi o zakres rozmiaru, kolory, smaku, wzornictwa oraz tak dalej. Kiedy mamy sprzedać produkt produkt, który jest bardzo podobny do innych, to możemy co najwyżej mieć nadzieję, że się uda być jeszcze bardziej przekonywującym do konkurencji w samym przedstawieniu jego zalet oraz że potrafimy wyróżniać go przez styl reklamy swojej. To właśnie jest wartość dodana, którą reklama wnosi. Wszystko jak najbardziej jest aktualne. Pewne mechanizmy kompletnie się nie zmieniają. Jak najbardziej warto jednak pokusić się o nowoczesne techniki, ale storytelling powinien być zawsze brany pod uwagę. To naprawdę działa. O to akurat nie musimy się obawiać.